Monday, January 31, 2011

Cara saya jaga rambut selepas rebonding.

Tahun lepas saya pernah buat rebonding rambut. Percaya tak saya buat rebonding RM90 je?? Ye betul RM90 tapi bukan rambut pendek tau. Masa tu rambut saya bawah dari bahu.

Saloon yang murah tu terletak di Pontian. Namanya 360 Saloon. Bahan-bahannya bukan yang murah-murah punya ok. Bahannya sama dengan saloon yang orang lain buat kat KL or kat Bukit Bintang. Nama bahannya ialah schwarzkopf. Haa sama kan dengan korang punya???

Bila dah rebonding rambut mestilah jadi cantik kan. Nak jaga tu yang masalah. Cara saya ialah dengan menggunakan shampoo Herbal Essences Long Term Relationship. Gunakan shampoo+conditioner+treatment skali.

Shampoo tu bukan sahaja mencantikkan rambut kita malah melebatkan lagi rambut kita ye kawan-kawan. Dulu saya pernah tersalah gunting rambut jadi terlalu pendek sampai semua orang tegur, "kenapa rambut kau jadi pelik?". Sentap betul la time tu.

Then lepas 3 bulan semua orang jeles tengok rambut saya. Tak percaya?? Tengok bawah ni.....

Sebenarnya rambut ni selepas 1 tahun.hehehe.. Tapi tetap panjang kan???

Sekarang saya dah beralih arah menggunakan Herbal Essences Smooth Loving pula sebab rambut saya dah panjang dan sekarang ni masa untuk biar rambut terurus dengan rapi.

p/s: InsyaAllah lepas ni nak tutup terus ;)


1 comment:

  1. lily cantik sangat pakai tudung. serius !! if lily perasan mase lily present CRG aritu ade pakai shawl kaler pink kan. isma sempat bgth ika. lily comel sgt pakai tudung tu :DD ikhlas ni hehe

    ReplyDelete