Wednesday, February 2, 2011

Blog: Diary bodoh!

Pergh! Panas kan dengar ayat kat header tu?! Kenyataannya memang ada orang yang mengatakan begitu.

Ada sorang hamba Allah ni pernah post kat wall Facebook. Dia pertikaikan kenapa sekarang ni orang suka tulis diary dekat internet, i mean blog.

Kalau dulu kan orang suka tulis kisah-kisah harian dalam
buku diary. Tapi sekarang orang lagi suka tulis kat blog. Semuanya nak cerita kat blog.

Dia juga pertikaikan bukankah diary adalah rahsia?! Tapi setelah blog dijadikan sebagai diary, maka ia tidak lagi dianggap sebagai rahsia.

Haiyo brother! Ni kan zaman moden. Tak salah kita gunakan teknologi yang ada betul tak? Ketinggalan zaman la kau!

Kalau dah ada facebook rasenya tak salah ada blog. Facebook & blog macam sama je. Kau update jugak apa yang kau buat kan.

Kau masukkan gambar kau kat facebook & bagitahu orang kau pergi mana & buat apa kan?? Takda yang beza pun la.

Saya rasa blogging ni buat saya menjadi kreatif dan otak berkembang. Sebab apa?? Yela kita fikir apa yang kita nak tulis, sambil tulis sambil berfikir.

Kalau tak pasti kita google, pada masa yang sama kita boleh share pendapat dengan kawan-kawan blogger.

Seronok beb! ^_^




5 comments:

  1. tak semestinya blog ini dijadikan sebagai diary,ramai blogger buat blog untuk bercerita tentang info,maklumat,cerita lawak,cerita sedih dan seumpamanya.lebih sesuai di panggil sharing.Blogger sharing satu satu cerita menarik,atau info yang di perlukan,atau buat club,atau jual barang.Well untuk orang yang camtu,lantak dia le nak cakap ape.yang penting seorang blogger bebas untuk buat apa sahaja untuk blog diorg.

    ReplyDelete
  2. sangat2 setuju!!
    di je yg xphm life blogging ni mcm mane.
    btw thanks atas ur cmmnt.
    sgt bermanfaat :)

    ReplyDelete
  3. lily sape la yang brani hentam blogger2 mcm tu hehe emm knp ek dia ckp mcm tu. maybe dia xde blog kot. dia jeles org lain ade, dia xde hehe dahla lupakan k. blog juga tmpt kita tau info terkini tak kira pasal ape pun. mcm isma . mmg isma post bnd2 yg relate ngan ape yg kita buat. tapi bukan untuk tujuan yg lain. just untuk share somthing with others. and isma suka bace blog org lain. best tau. hilang bosan

    ReplyDelete
  4. isma kenal org tu.die mmg xde blog pn.tp malas je nk sebut name die.kang gado plak kn.huhu..ly buat blog pn same cm isma.bkn ada niat lain pn.

    ReplyDelete
  5. uikss.. diary xsemestinye untuk rahsia. kalu blogger tu sendri nak tulis dalam blog thats mean dia nak share perasaan dia ngan org lain. actually it depend on ourself. N pun baru nak berjinak2 dalam dunia blog dan reasonnya sama jer ngan blogger lain, jus nak share idea and info..
    urmm mintak maap la tuan umah tetibe jer menyampuk huhu

    ReplyDelete