Thursday, November 25, 2010

"Da"

Jantung hati,jantung pisang,jantung ayam.Haa jantung ape lagi kau nak tambah?? Sebenarnya nak bercerita sikit pasal jantung hati saya ni. Dah 3 tahun lebih saya jaga dia. Menatang bagai minyak yang penuh tak tumpah-tumpah.ececeh!

Nama diberi Mirza Muazzam.
Matenya sepet seperti saya.
Orangnya memang banyak ragam.
Tapi dia jantung hati saya.
Bahaha! Pandai jugak aku merepek pantun 4 belas ratus kerat.

.:Si sepet Mirza Muazzam:.

Anak-anak buah saya panggil saya "acik". Konon taknak ada bunyi makcik la sebab macam tua nak mampos sangat kan. Kalau acik macam kakak-kakak jugak la gamaknya. Tapi budak baik sorang ni boleh pulak panggil saya "da". Saya pun tak tahu menahu la ape ke maksudnya dengan "da" tu. Tapi yang pasti semua orang yang die tak reti panggil die sebut "da". Apa-apa je la kau Mirza!

Rutin saya pada cuti sem kali ni kene jadi bibik si Mirza sepet ni. Ye la mak takda pergi Mekah. Kalau tak mak la kene jage die. Bila tinggal sorang-sorang ni terpaksa la berdikari masak sendiri,sapu lantai,mop lantai,basuh pinggan,basuh baju & segala kerja la yang bibik-bibik korang buat kat rumah tu. (Kalau agak-agak desperate sangat saya takda kerja pasni boleh la register kat club bibik-bibik sedunia.)

.:Si sepet dan si bibik:.

P/s: Saya bukan bibik "pati". Saya ada International pasport! ^_^

No comments:

Post a Comment